بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید آخرین مطالب
نويسندگان دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:8 :: نويسنده : پیام عب
حجاب در کلام الله مجيد در سوره هاي نور و احزاب به صراحت و وضوح تبيين شده است . «در اين آيات شريفه حدود حجاب ، آثار و کارکردهاي آن بيان گرديده است ؛ در حقيقت ، حجاب زن مسلمان به فتواي همه ي مراجع معروف تقليد در اين زمان يکي از ضروريات دين است .»1 لزوم پوشيدگي زن براساس شش دليل قطعي قابل اثبات است که هر يک به تنهايي براي اثبات ضرورت حجاب کافي است : 1- قرآن کريم ، 2- روايات شريفه ، 3- سيره ي اهل بيت عليه السلام ، 4- براهين عقلي ، 5- فطرت و طبيعت انساني و تاريخ . نکته مهم در بررسي حجاب از نظر دين مبين اسلام ، اين است که نگرشي مطابق با فطرت و هويت حقيقي زنان است که نه تنها يک بُعدي نبوده ، بلکه همه ي ابعاد و جوانب شخصيت زن مسلمان در بُعد مادي و معنوي را مدّ نظر قرار داده است . از اين روي در اين مقاله حجاب تنها از ديدگاه قرآن و روايت ها مورد بررسي قرار گرفته است که حجاب فيزيکي بدن ، حجاب در نگاه ، گفتار ، رفتار و در قلب را مي توان اشاره کرد . ![]() دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:7 :: نويسنده : پیام عب
بنابر گواهي متون تاريخي ، در اکثر قريب به اتفاق اقوام و ملل ، حجاب در ميان زنان معمول بوده ، هر چند فراز و نشيب هاي زيادي را طي کرده است و گاهي با اعمال سليقه ي حاکمان تشديد يا تخفيف يافته است ولي هيچ گاه به طور کامل از ميان نرفته است . «مورخان به ندرت از اقوامي بدوي ياد مي کنند که زنان شان داراي حجاب مناسب نبوده يا به صورت برهنه در اجتماع ظاهر مي شدند . تعداد اين اقوام به قدري نادر است که در مقام مقايسه - به قول انديشمندان - قابل ذکر نيستند و شايد بتوان گفت : وجود برخي موانع سبب جلوگيري از بروز تمايلات و استعدادهاي فطري و طبيعي آنان شده است و يا عواملي باعث انحراف آنان از مسير فطرت گشته است .»3 (محمدي آشناني ، 1373 : 22) شهيد مطهري در مورد اين که کدامين اقوام داراي حجاب بوده اند چنين بيان مي کند : «در ايران باستان و در ميان قوم يهود و احتمالاً در هند حجاب وجود داشته است و از آن چه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است اما در عرب جاهليت حجاب وجود نداشته است و به وسيله ي اسلام در عرب پيدا شده است .»4 (مطهري ،1353: 5) مهدي قلي هدايت در کتاب خاطرات و فطرت زنانه پوشش در ملل مختلف مي گويد : «اگر به لباس ملي کشورهاي جهان بنگريم به خوبي حجاب و پوشش زن را در مي يابيم . براون واشنايور ، نويسنده ي غربي ، در کتابي به نام پوشاک اقوام مختلف ، پوشاک اقوام گوناگون جهان از عهد باستان تا قرن بيستم را به صورت مصور ارائه کرده اند . نگاهي کوتاه به اين کتاب روشنگر اين واقعيت است که در عهد باستان در ميان يهوديان ، مسيحيان ، زرتشتي ها ، يونانيان و اهالي روم ، آلمان ، خاور نزديک و برخي مناطق ديگر پوشش زن به طور کامل رعايت مي شده است ، به گونه اي که زنان چين در معابر عمومي جز در پرده و ملحفه ظاهر نمي شدند و در خانه نيز داراي اندروني و بيروني بوده اند.»1 (هدايت ، 1363 : 405) در مجموع مي توان گفت حجاب به معناي يک رفتار انساني در طول تاريخ با فراز و نشيب هاي فراواني همراه بوده و گرايش هاي مختلفي در هر دوره بر نوع حجاب افراد مؤثر بوده است . اگر چه رسم حجاب در بين اقوام غير عرب مانند ايران باستان ، اروپا ، قوم يهود و ... مرسوم بوده است . اسلام ، نه تنها واضح قانون حجاب نبوده است ، بلکه در جهت جلوگيري از افراط و تفريط هايي که در طول تاريخ در مورد حجاب به وجود آمده بود، به قانونمند کردن و تنظيم و تخفيف آن همت گماشته است و آن را به صورتي متعادل ، صحيح و متناسب با فطرت انساني زن ارائه نموده است .قرآن کريم ، ترجمه مهدي الهي قمشه اي ، تهران:گلبان ، 1380 . ![]() دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:6 :: نويسنده : پیام عب
حجاب را از دو بعد لغوي و اصطلاحي مي توان تعريف کرد که در بعد لغوي در ساده ترين تعريف حجاب به معني پوشش و فاصله ميان دو چيز معنا شده است ؛ چنان که ابن منظور مي نويسد : «الحجاب :الستر ... و الحجاب اسم ما احتجب به وکل ما حال بين شيئين : حجاب ... و کل شي ءٍٍ منع شيئاً فقد حجبه ...»1 ؛ (ابن منظور ، 2000 م ، ج 4 : 36) «حجاب به معناي پوشانيدن است و اسم چيزي است که پوشانيدن با آن انجام مي گيرد و هرچيزي که ميان دو چيز ، جدايي مي اندازد، حجاب گويند و هر چيزي که مانع از چيز ديگر شود او را حجب نموده است .» و در کلامي ديگر خداوند منّان مي فرمايد : «و من بنينا و بينک حجاب.»2 (سوره فصلت : آيه 5)؛ «ميان ما و شما حاجز و فاصله اي در نحله و دين وجود دارد ، نيز بدين معنا به کار رفته است .» شهيد مطهري در مورد واژه «حجاب با تأکيد بر مفهوم پوشش بيان مي کنند : «کلمه ي حجاب هم به معني پوشيدن است و هم به معني پرده و حاجب . بيشتر استعمالش به معني پرده است . اين کلمه از آن جهت مفهوم پوشش مي دهد که پرده وسيله ي پوشش است ، و شايد بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششي حجاب نيست ، آن پوششي حجاب ناميده مي شود که از طريق پشت پرده واقع شدن صورت گيرد . در قرآن کريم در داستان سليمان ، غروب خورشيد را اين طور توصيف مي کند : «حَتّي تَورات بالحجاب»3 ، (سوره ص :آيه 32 ) «تا آن وقتي که خورشيد در پشت پرده مخفي شد .» ، پرده ي حاجز ميان قلب و شکم را «حجاب» گويند .4(مطهري ، 1353 : 63) در کتب لغت فارسي نيز براي واژه ي «حجاب» معناي مختلفي مانند : «پرده ، ستر ، نقابي که زنان چهره ي خود را به آن مي پوشانند ، روي بند ، برقع ، چادري که زنان سرتاپاي خود را بدان مي پوشانند .» 5 (معين ، 1379 ، ج 1 :1340 / عميد ، 1367 : 557) آمده است . در کل مي توان گفت حجاب به معني پوشش ، بديهي ترين تعريفي است که مي توان به آن اشاره کرد . به نظر مي رسد واژه «ستر» در طول زمان به «پوشش» تغيير يافته است که زن در پس پوششي مانند حجاب خود را در جامعه از گزندهاي مختلف مصون مي دارد . چنان که «حجاب در علومي چون عرفان و طب و شايد ديگر علوم اصطلاح خاصي دارد ؛ اما اين واژه در قرآن و حديث نيز با عنايت به همين معناي لغوي به کار رفته و معناي خاصي پيدا نکرده است . در دوران متأخر اين واژه معناي اصطلاحي خاصي پيدا کرده و به پوشش خاص زنان اطلاق شده است .»1 (جمشيدي ، 1386 : 2) «شهيد مطهري در مورد واژه «ستر» و تغيير آن به «پوشش» مي نويسد:« مورد استعمال کلمه ي [ستر به پوشش در مفهوم] حجاب در مورد پوشش زن يک اصطلاح نسبتاً جديدي است . در قديم و مخصوصاً در اصطلاح فقهاء ، کلمه ي «ستر» که به معني پوشش است به کار رفته است . فقها چه در کتاب الصلوه و چه در کتاب النکاح که متعرض اين مطلب شده اند ،کلمه ستر را به کار برده اند، نه کلمه ي حجاب را . بهتر اين بود که اين کلمه عوض نمي شد و ما هميشه همان کلمه ي پوشش را به کار مي برديم ، زيرا چنان که گفتيم معني شايع لغت حجاب ، پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده مي شود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همين امر موجب شده که عده ي زيادي گمان کنند که اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود . پوشش زن در اسلام ، اين است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گري و خودنمايي نپردازد .»2 (مطهري ، 1353 : 64) قرآن کريم ، ترجمه مهدي الهي قمشه اي ، تهران:گلبان ، 1380 . ![]() دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 11:3 :: نويسنده : پیام عب
«حجاب و عفاف»در قاموس بشري ، واژه هاي آشنايي هستند که در گذر زمان از سنت به سوي مدرنيته ، فراز و نشيب هاي زيادي را طي کرده است . در اين ميان مردان و زنان (به خصوص زنان) در مسير تند باد حرکت به سوي مدرنيسم ، در معرض برهنگي فرهنگي و فرهنگ برهنگي قرار گرفتند تا در توسعه سرمايه داري نقش خويش را ايفا کنند . اما با گذر زمان از هويت و شخصيت و ماهيت خود بيشتر دور شدند ، و در يک حرکت جديد با بازگشت دوباره به سوي منيت خويش و توجه به سرشت و طبيعت و احتياجات حقيقي خودرا ، در ميان معنويت ، هويت خويش را در «عفاف و حجاب» جستجو کردند . نگاهي به مباني «حجاب و عفاف» که برخاسته از حقايق دين و در افق بالاتر از عالم ماده تدوين و تبيين شده است ، در عصر برهنگي ، تنها پاسخ مثبت و حقيقي به نيازهاي دروني و بازگشت به گرايش هاي فطري جامعه انساني است که سلامت ،امنيت ، معنويت و کمال را در خانواده و اجتماع ميسور مي سازد ؛ و اين انتخاب تنها راه رسيدن به کمال و سعادت الهي است ، مباني و ريشه و راه هاي اين حقيقت را مي توان از بطن قرآن و روايت هاي اصيل اسلامي به دست آورد . از اين روي در اين مقاله «مباني عفاف و حجاب» از قرآن مورد نقد و بررسي قرار گرفته است . روش تحقيق به صورت تحليل محتواي است که به شيوه کتابخانه اي جمع آوري شده است . اميد است اين تحقيق در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأثيرگذار باشد .منابع: قرآن کريم ، ترجمه مهدي الهي قمشه اي ، تهران:گلبان ، 1380 . ![]() یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 16:18 :: نويسنده : پیام عب
متولد ۲۴ مارس ۱۹۶۲ در هاستن – تکزاس. اولین مسابقه ش رو در مقابل بروزر برادی انجام داد و برد. سپس به Master Of Pain و The Punisher (ادب کننده) تغییر نام داد. ۱ – اولین رستل منیا که شرکت کرد سال ۱۹۹۱ رستل منیا ۷ بود. ۲ – ۵ آوریل ۱۹۹۲ در رستل منیا ۸ در ایندیا پلیس-ایندیانا تونس Jake Roberts رو شکست بده. ۳ – ۴ آوریل ۱۹۹۳ در رستل منیا ۹ در لاس وگاس-نوادا تونست Giant Gonzalez رو شکست بده. ۴ – ۲ آوریل ۱۹۹۵ در رستل منیا ۱۱ در سیویک سنتر-هارت فورد تونست کینگ ******گ باندی رو شکست بده. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 16:11 :: نويسنده : پیام عب
نام : John Felix Anthony Cena دانستنی های در مورد جان سینا :
جان فلیکس آنتونیو سینا در 23 آوریل سال 1997 در کشور آمریکا و درغرب نیو باری در نزدیکی یک قبیله ی سرخ پوست به دانیا آمد . زمانی که وی دانشجو بود علاقه ی زیادی به فوتبال داشت و در کنار آن به ورزش بدنسازی و رانندگی اتوموبیل لیموزین می پرداخت ![]() یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 15:57 :: نويسنده : پیام عب
اصول اساسی تمرین بدن سازی كه بازدهی تمرین را بالا می برند عبارتند از:
![]()
![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:15 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:13 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:11 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:9 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:7 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:6 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:3 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 13:1 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 12:59 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 12:57 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 12:49 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... یک شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 12:47 :: نويسنده : پیام عب
در ادامه مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است عضو وبلاگ شوید تابه راحتی از مطالب این قسمت استفاده کنید .این مطالب مخصوص اعضای وبلاگ میباشد. ![]() ادامه مطلب ... موضوعات
پيوندها
|
|||
![]() |